Part 4 - Practice test 01
Quiz-summary
0 of 12 questions completed
Questions:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
Information
Practice Test 14
Ở bài test này, bạn sẽ được nghe 1 đoạn độc thoại (một người nói), sau mỗi đoạn độc thoại sẽ có nhóm 3 câu hỏi. Bạn sẽ chọn câu trả lời phù hợp nhất cho 3 câu hỏi dựa trên thông tin bạn nghe được từ đoạn độc thoại. Để đạt kết quả tốt nhất, bạn nên làm theo các gợi ý sau:
1/ Bạn có thể nghe nhiều lần trước khi chọn đáp án. Bài test không giới hạn thời gian nên bạn có thể nghe bao nhiêu lần cũng được
2/ Khác với những bài nghe trước, bạn chỉ có thể xem lời thoại sau khi đã có kết quả. Để xem lời thoại, bạn hãy nhấn vào nút “View questions” ngay dưới bảng kết quả.
3/ Bạn nên có 1 cuốn sổ tay bên cạnh để ghi chú các từ vựng mới và tập đọc theo (dựa vào bài nghe)
“Có công mài sắt, có ngày nên kim”
You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.
Quiz is loading...
You must sign in or sign up to start the quiz.
You have to finish following quiz, to start this quiz:
Results
0 of 12 questions answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 points, (0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- Not categorized 0%
-
Chúc mừng, bạn đã hoàn thành xuất sắc bài test!
-
Pos. | Name | Entered on | Points | Result |
---|---|---|---|---|
Table is loading | ||||
No data available | ||||
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- Answered
- Review
-
Question 1 of 12
1. Question
1. What type of business most likely recorded the message?
Correct
Questions 1 through 3 refer to the following recorded message.
Thank you for calling Stellar Movies. Our theater will be closed during the month of February for renovations. We’re installing state-of-the-art sound systems and adding a self-serve vending area in the lobby. Please join us for our grand reopening celebration on March 1st. There will be contests to win free tickets to upcoming movies. We hope you’ll join us then!
Questions 4 through 6 refer to the following recorded message.
Thank you for calling North Electric Company. If you are calling to report that you do not have power, please be advised that a tree has fallen on a power line on Front Street. Crews have been sent to the area and are working to restore service as soon as possible. Power should be back on this afternoon. To repeat this message, please press 1. To speak with a customer-service representative, please remain on the line.
Questions 7 through 9 refer to the following telephone message.Câu hỏi từ 1 đến 3 đề cập đến tin nhắn thu âm sau.
Cảm ơn bạn đã gọi điện cho Stellar Movies. Nhà hát của chúng tôi sẽ đóng cửa trong tháng Hai để tu sửa. Chúng tôi đang lắp đặt các hệ thống âm thanh hiện đại và thêm một khu bán hàng tự phục vụ tại sảnh. Xin vui lòng tham gia cùng chúng tôi để chào mừng lễ khai trương lại vào ngày 1 tháng 3. Sẽ có các cuộc thi để giành vé miễn phí cho các bộ phim sắp tới. Chúng tôi hy vọng bạn sẽ tham gia với chúng tôi lúc đó!
Câu hỏi từ 4 tới 6 đề cập đến tin nhắn thu âm sau.
Cảm ơn bạn đã gọi cho Công ty North Electric. Nếu bạn gọi để báo rằng bạn đang bị mất điện, vui lòng lưu ý rằng một cây đã ngã vào một đường dây điện trên Front Street. Các đội bảo trì đã được gửi đến khu vực và đang làm việc để khôi phục lại dịch vụ càng sớm càng tốt. Điện sẽ trở lại vào chiều nay. Để lặp lại thông báo này, vui lòng nhấn 1. Để nói chuyện với đại diện dịch vụ khách hàng, vui lòng giữ nguyên đường dây.
Câu hỏi từ 7 đến 9 đề cập đến thông báo qua điện thoại sau.Incorrect
Questions 1 through 3 refer to the following recorded message.
Thank you for calling Stellar Movies. Our theater will be closed during the month of February for renovations. We’re installing state-of-the-art sound systems and adding a self-serve vending area in the lobby. Please join us for our grand reopening celebration on March 1st. There will be contests to win free tickets to upcoming movies. We hope you’ll join us then!
Questions 4 through 6 refer to the following recorded message.
Thank you for calling North Electric Company. If you are calling to report that you do not have power, please be advised that a tree has fallen on a power line on Front Street. Crews have been sent to the area and are working to restore service as soon as possible. Power should be back on this afternoon. To repeat this message, please press 1. To speak with a customer-service representative, please remain on the line.
Questions 7 through 9 refer to the following telephone message.Câu hỏi từ 1 đến 3 đề cập đến tin nhắn thu âm sau.
Cảm ơn bạn đã gọi điện cho Stellar Movies. Nhà hát của chúng tôi sẽ đóng cửa trong tháng Hai để tu sửa. Chúng tôi đang lắp đặt các hệ thống âm thanh hiện đại và thêm một khu bán hàng tự phục vụ tại sảnh. Xin vui lòng tham gia cùng chúng tôi để chào mừng lễ khai trương lại vào ngày 1 tháng 3. Sẽ có các cuộc thi để giành vé miễn phí cho các bộ phim sắp tới. Chúng tôi hy vọng bạn sẽ tham gia với chúng tôi lúc đó!
Câu hỏi từ 4 tới 6 đề cập đến tin nhắn thu âm sau.
Cảm ơn bạn đã gọi cho Công ty North Electric. Nếu bạn gọi để báo rằng bạn đang bị mất điện, vui lòng lưu ý rằng một cây đã ngã vào một đường dây điện trên Front Street. Các đội bảo trì đã được gửi đến khu vực và đang làm việc để khôi phục lại dịch vụ càng sớm càng tốt. Điện sẽ trở lại vào chiều nay. Để lặp lại thông báo này, vui lòng nhấn 1. Để nói chuyện với đại diện dịch vụ khách hàng, vui lòng giữ nguyên đường dây.
Câu hỏi từ 7 đến 9 đề cập đến thông báo qua điện thoại sau. -
Question 2 of 12
2. Question
2. What event will take place on March 1?
Correct
Incorrect
-
Question 3 of 12
3. Question
3. What will listeners have a chance to do at the event?
Correct
Incorrect
-
Question 4 of 12
4. Question
4. What problem does the speaker mention?
Correct
Questions 4 through 6 refer to the following recorded message.
Thank you for calling North Electric Company. If you are calling to report that you do not have power, please be advised that a tree has fallen on a power line on Front Street. Crews have been sent to the area and are working to restore service as soon as possible. Power should be back on this afternoon. To repeat this message, please press 1. To speak with a customer-service representative, please remain on the line.
Questions 7 through 9 refer to the following telephone message.
Hi, Judy, it’s Ted in the accounting department. I’m working on the reimbursement request from your business trip to New York last week. I’ve received the receipts for your travel expenses, but you forgot to attach the reimbursement form. I’ll need that before we can reimburse you for your travel expenses. Would you mind sending the completed form to my office? Thanks, Judy.
Questions 10 through 12 refer to the following recorded message.Câu hỏi từ 4 tới 6 đề cập đến tin nhắn thu âm sau.
Cảm ơn bạn đã gọi cho Công ty North Electric. Nếu bạn gọi để báo rằng bạn đang bị mất điện, vui lòng lưu ý rằng một cây đã ngã vào một đường dây điện trên Front Street. Các đội bảo trì đã được gửi đến khu vực và đang làm việc để khôi phục lại dịch vụ càng sớm càng tốt. Điện sẽ trở lại vào chiều nay. Để lặp lại thông báo này, vui lòng nhấn 1. Để nói chuyện với đại diện dịch vụ khách hàng, vui lòng giữ nguyên đường dây.
Câu hỏi từ 7 đến 9 đề cập đến thông báo qua điện thoại sau.
Hi, Judy, tôi là Ted ở phòng kế toán. Tôi đang làm về yêu cầu hoàn tiền từ chuyến công tác của bạn tới New York vào tuần trước. Tôi đã nhận được biên lai cho các chi phí đi lại của bạn, nhưng bạn quên đính kèm mẫu yêu cầu hoàn tiền. Tôi sẽ cần nó trước khi chúng tôi có thể bồi hoàn cho bạn về chi phí đi lại. Bạn có phiền gửi mẫu đơn đã hoàn thành đến văn phòng của tôi không? Cảm ơn, Judy.
Câu hỏi từ 10 đến 12 liên quan đến thông điệp được ghi lại sau đây.Incorrect
Questions 4 through 6 refer to the following recorded message.
Thank you for calling North Electric Company. If you are calling to report that you do not have power, please be advised that a tree has fallen on a power line on Front Street. Crews have been sent to the area and are working to restore service as soon as possible. Power should be back on this afternoon. To repeat this message, please press 1. To speak with a customer-service representative, please remain on the line.
Questions 7 through 9 refer to the following telephone message.
Hi, Judy, it’s Ted in the accounting department. I’m working on the reimbursement request from your business trip to New York last week. I’ve received the receipts for your travel expenses, but you forgot to attach the reimbursement form. I’ll need that before we can reimburse you for your travel expenses. Would you mind sending the completed form to my office? Thanks, Judy.
Questions 10 through 12 refer to the following recorded message.Câu hỏi từ 4 tới 6 đề cập đến tin nhắn thu âm sau.
Cảm ơn bạn đã gọi cho Công ty North Electric. Nếu bạn gọi để báo rằng bạn đang bị mất điện, vui lòng lưu ý rằng một cây đã ngã vào một đường dây điện trên Front Street. Các đội bảo trì đã được gửi đến khu vực và đang làm việc để khôi phục lại dịch vụ càng sớm càng tốt. Điện sẽ trở lại vào chiều nay. Để lặp lại thông báo này, vui lòng nhấn 1. Để nói chuyện với đại diện dịch vụ khách hàng, vui lòng giữ nguyên đường dây.
Câu hỏi từ 7 đến 9 đề cập đến thông báo qua điện thoại sau.
Hi, Judy, tôi là Ted ở phòng kế toán. Tôi đang làm về yêu cầu hoàn tiền từ chuyến công tác của bạn tới New York vào tuần trước. Tôi đã nhận được biên lai cho các chi phí đi lại của bạn, nhưng bạn quên đính kèm mẫu yêu cầu hoàn tiền. Tôi sẽ cần nó trước khi chúng tôi có thể bồi hoàn cho bạn về chi phí đi lại. Bạn có phiền gửi mẫu đơn đã hoàn thành đến văn phòng của tôi không? Cảm ơn, Judy.
Câu hỏi từ 10 đến 12 liên quan đến thông điệp được ghi lại sau đây. -
Question 5 of 12
5. Question
5. When does the speaker expect the problem to be resolved?
Correct
Incorrect
-
Question 6 of 12
6. Question
6. According to the speaker, how can listeners reach a customer-service representative?
Correct
Incorrect
-
Question 7 of 12
7. Question
7. What did Judy do last week?
Correct
Questions 7 through 9 refer to the following telephone message.
Hi, Judy, it’s Ted in the accounting department. I’m working on the reimbursement request from your business trip to New York last week. I’ve received the receipts for your travel expenses, but you forgot to attach the reimbursement form. I’ll need that before we can reimburse you for your travel expenses. Would you mind sending the completed form to my office? Thanks, Judy.
Questions 10 through 12 refer to the following recorded message.
Hello, you’ve reached the voice mail of Rose Cates, senior software developer at Maywood Tech. I’m currently at a computer science conference in London and will be away from the office until August 10. In my absence, Peter Moyer will be handling all general inquiries. He can be reached at extension 517. If you need to get in touch with me directly about a project, please send me an e-mail at rcates@maywoodtech.com, and I will get back to you as soon as possible.Câu hỏi từ 7 đến 9 đề cập đến thông báo qua điện thoại sau.
Hi, Judy, tôi là Ted ở phòng kế toán. Tôi đang làm về yêu cầu hoàn tiền từ chuyến công tác của bạn tới New York vào tuần trước. Tôi đã nhận được biên lai cho các chi phí đi lại của bạn, nhưng bạn quên đính kèm mẫu yêu cầu hoàn tiền. Tôi sẽ cần nó trước khi chúng tôi có thể bồi hoàn cho bạn về chi phí đi lại. Bạn có phiền gửi mẫu đơn đã hoàn thành đến văn phòng của tôi không? Cảm ơn, Judy.
Câu hỏi từ 10 đến 12 liên quan đến thông điệp được ghi lại sau đây.
Xin chào, bạn nhận được thư thoại của Rose Cates, nhà phát triển phần mềm cao cấp của Maywood Tech. Tôi hiện đang tham dự một cuộc hội thảo về khoa học máy tính ở London và sẽ rời khỏi văn phòng cho đến ngày 10 tháng 8. Trong khi vắng mặt, Peter Moyer sẽ giải đáp mọi thắc mắc chung. Bạn có thể liên lạc với anh ấy ở số 517. Nếu bạn cần liên lạc trực tiếp với tôi về một dự án, vui lòng gửi cho tôi một email tại rcates@maywoodtech.com và tôi sẽ liên lạc với bạn sớm nhất có thể.Incorrect
Questions 7 through 9 refer to the following telephone message.
Hi, Judy, it’s Ted in the accounting department. I’m working on the reimbursement request from your business trip to New York last week. I’ve received the receipts for your travel expenses, but you forgot to attach the reimbursement form. I’ll need that before we can reimburse you for your travel expenses. Would you mind sending the completed form to my office? Thanks, Judy.
Questions 10 through 12 refer to the following recorded message.
Hello, you’ve reached the voice mail of Rose Cates, senior software developer at Maywood Tech. I’m currently at a computer science conference in London and will be away from the office until August 10. In my absence, Peter Moyer will be handling all general inquiries. He can be reached at extension 517. If you need to get in touch with me directly about a project, please send me an e-mail at rcates@maywoodtech.com, and I will get back to you as soon as possible.Câu hỏi từ 7 đến 9 đề cập đến thông báo qua điện thoại sau.
Hi, Judy, tôi là Ted ở phòng kế toán. Tôi đang làm về yêu cầu hoàn tiền từ chuyến công tác của bạn tới New York vào tuần trước. Tôi đã nhận được biên lai cho các chi phí đi lại của bạn, nhưng bạn quên đính kèm mẫu yêu cầu hoàn tiền. Tôi sẽ cần nó trước khi chúng tôi có thể bồi hoàn cho bạn về chi phí đi lại. Bạn có phiền gửi mẫu đơn đã hoàn thành đến văn phòng của tôi không? Cảm ơn, Judy.
Câu hỏi từ 10 đến 12 liên quan đến thông điệp được ghi lại sau đây.
Xin chào, bạn nhận được thư thoại của Rose Cates, nhà phát triển phần mềm cao cấp của Maywood Tech. Tôi hiện đang tham dự một cuộc hội thảo về khoa học máy tính ở London và sẽ rời khỏi văn phòng cho đến ngày 10 tháng 8. Trong khi vắng mặt, Peter Moyer sẽ giải đáp mọi thắc mắc chung. Bạn có thể liên lạc với anh ấy ở số 517. Nếu bạn cần liên lạc trực tiếp với tôi về một dự án, vui lòng gửi cho tôi một email tại rcates@maywoodtech.com và tôi sẽ liên lạc với bạn sớm nhất có thể. -
Question 8 of 12
8. Question
8. What is the problem?
Correct
Incorrect
-
Question 9 of 12
9. Question
9. What does the speaker ask Judy to do?
Correct
Incorrect
-
Question 10 of 12
10. Question
10. Who is the speaker?
Correct
Questions 10 through 12 refer to the following recorded message.
Hello, you’ve reached the voice mail of Rose Cates, senior software developer at Maywood Tech. I’m currently at a computer science conference in London and will be away from the office until August 10. In my absence, Peter Moyer will be handling all general inquiries. He can be reached at extension 517. If you need to get in touch with me directly about a project, please send me an e-mail at rcates@maywoodtech.com, and I will get back to you as soon as possible.Câu hỏi từ 10 đến 12 liên quan đến thông điệp được ghi lại sau đây.
Xin chào, bạn nhận được thư thoại của Rose Cates, nhà phát triển phần mềm cao cấp của Maywood Tech. Tôi hiện đang tham dự một cuộc hội thảo về khoa học máy tính ở London và sẽ rời khỏi văn phòng cho đến ngày 10 tháng 8. Trong khi vắng mặt, Peter Moyer sẽ giải đáp mọi thắc mắc chung. Bạn có thể liên lạc với anh ấy ở số 517. Nếu bạn cần liên lạc trực tiếp với tôi về một dự án, vui lòng gửi cho tôi một email tại rcates@maywoodtech.com và tôi sẽ liên lạc với bạn sớm nhất có thể.Incorrect
Questions 10 through 12 refer to the following recorded message.
Hello, you’ve reached the voice mail of Rose Cates, senior software developer at Maywood Tech. I’m currently at a computer science conference in London and will be away from the office until August 10. In my absence, Peter Moyer will be handling all general inquiries. He can be reached at extension 517. If you need to get in touch with me directly about a project, please send me an e-mail at rcates@maywoodtech.com, and I will get back to you as soon as possible.Câu hỏi từ 10 đến 12 liên quan đến thông điệp được ghi lại sau đây.
Xin chào, bạn nhận được thư thoại của Rose Cates, nhà phát triển phần mềm cao cấp của Maywood Tech. Tôi hiện đang tham dự một cuộc hội thảo về khoa học máy tính ở London và sẽ rời khỏi văn phòng cho đến ngày 10 tháng 8. Trong khi vắng mặt, Peter Moyer sẽ giải đáp mọi thắc mắc chung. Bạn có thể liên lạc với anh ấy ở số 517. Nếu bạn cần liên lạc trực tiếp với tôi về một dự án, vui lòng gửi cho tôi một email tại rcates@maywoodtech.com và tôi sẽ liên lạc với bạn sớm nhất có thể. -
Question 11 of 12
11. Question
11. Why is the speaker in London?
Correct
Incorrect
-
Question 12 of 12
12. Question
12. How does the speaker ask listeners to contact her?
Correct
Incorrect
0 responses on "Reset Practice 14"